joi, 15 mai 2008

Trebuie doar sa iti placa si sa iti pese...




Astazi o noua si frumoasa zi de facultate... Ce sa zic!!! Am avut examen la MK Direct si ne-a epuizat (vorba unui coleg). Un examen care multi dintre studenti si-ar dori.


De dus m-am dus si eu ca sa fac un act de prezenta si sa nu ratez examenul, pentru ca la capitolul cunostinte eram planta marina. Nu apucasem sa citesc decat o singura data ceea ce aveam de invatat, iar la un examen nu asa trebuie sa te prezinti ca sa il iei. Insa aceasta abordare am avut-o si in urma experientei altor colegi de la alte facultati sau grupe care au avut acelasi examen cu acelasi prof.


Totul a inceput cu o lunga asteptare a profului. Dupa o lunga asteptare isi face si omul aparitia. Un munte de om. Nu mai fusesem niciodata la cursul lui si deci nu stiam cum arata. Stiam doar ca e printre cei mai de gashca si openminded profi. De asta mi-am dat seama de cand a deschis prima oara gura. Un tip foarte relaxat si probabil perfect constient ca studentii, la examenul lui, vor copia pe capete. Gandit si facut. Dupa cateva minute in care a pus in ordine numerele de lucrare, a inceput examenul. Nu mai mult de 15 grile si exact 30 minute. Cu un +- de 3-4 minute. Bineintele ca atunci cand unui om ii dai un deget incearca sa iti ia toata mana (in cele mai multe dintre cazuri), noi am mai profitat si de marja de eroare data de el.


In timpul examenului, atmosfera linistita ca in fiecare examen. Fiecare cu foaia lui, incercand pe cat posibil sa acopere ca sa nu vada colegul. PE NAIBAAA!!! Zgomot frate ca in Gara de Nord. Ca niste nebuni am inceput sa vorbim, sa rezolvam impreuna subiectele ca nu cumva sa gresim vreunul. Daca am gresit sau nu ramane de vazut la rezultatele finale. Omul a intrat linistit pe internet si si-a vazut de treaba ceva vreme. Insa cand a vazut ca lucrurile iau o turnura neasteptata (nu mai aveam mult si ieseam din sala ca sa mai vedem si alte opinii pentru grilele noastre) a zis cu o voce calma si neasteptat de linistita sa incercam sa ne temperam. "Daca vreti sa comunicati, puteti sa o faceti foarte usor prin semne, fara a tulbura linistea publica!" Atunci bineinteles ca studentii s-au adaptat si au adoptat metoda semnelor, fara a se sfii cumva ca ii vede cineva din directia catedrei. Si asa comunicand, fara a ne deranja cineva din procesul nostru de comunicare, uite se sfarsi si examenul asta. Care mai de care dintre studenti au iesit cu zambetul pe buze, constienti fiind ca aceasta materie a scapat de titulatura de restanta. Chiar daca rezultatele finale si oficiale nu se stiu, toti sunt convinsi ca au macar nota de trecere. Si asta se intampla pentru ca prin fiecare grupulet de studenti se afla macar unul(a) care sa fi invatat cu adevarat la obiectul respectiv.
Chiar ma intrebam cum de un asemenea prof, care pentru noi a predat un curs de profil (nu era optional) are linistea si impacarea sufleteasca stiind ca studentii lui copiaza si nu au nici un stress. Pentru ca sa fim seriosi, daca si-ar pune capul cu noi, greu am mai copia. Si tot mie mi-a venit raspunsul: daca chiar vrei sa faci ceva cu facultatea asta si profilul este si unul care sa iti mai si placa, inveti tata de bunavoie si te pregatesti fara a fi stresat ca ai examen. Si tocmai acest modernism al profului arata ca facultatea este "facultativa". De ce s-ar omori el sa faca politie cu noi la examen? Ai invatat si vrei sa vezi cam la ce nivel ai acumulat cunostintele care iti vor fi foarte folositoare pe viitor, atunci nu vei avea nicio treaba cu niciun alt coleg. Faci ce stii si asta e. Insa sistemul de invatamant romanesc iti "sopteste" in spate ca trebuie sa ai note mari ca sa ramai sau sa treci la buget, asa ca daca se poate, de ce sa nu copiez. In aceasta situatie ma aflu si eu ca multi altii. Imi este rusine sa recunosc asta pentru ca facultatea la care am intrat este una care chiar imi place si care chiar iti este de foarte mare folos in viata, in conditiile in care totul in ziua de azi trebuie promovat si vandut. Vorba unui coleg din camin: "Nu mai am mult si o vand si pe mama!"
"Traim in Romania... si asta ne ocupa tot timpul!" - Mircea Badea
C.I.

Niciun comentariu: